FAQ Win Mobile

I Stock 1472922353

Vragen over mijn bundel

Vragen over de gebruiksfuncties

-----------------------------------------------------------------------------

Mijn bundel

Wat omvat mijn mobiele bundel?

Onbeperkte bundels

Deze bundels omvatten:

  • Bellen naar vaste en mobiele nationale nummers
  • Nationale sms’en
  • Nationaal dataverkeer begrensd door de quota die bij de gekozen bundel horen

Internationaal & roaming

Voor reizen naar het buitenland werden met de operators roamingakkoorden gesloten voor spraak, sms en data. Voor meer informatie per zone op basis van de gebruikte diensten raadpleegt u de FAQ “Informatie over Mobiele Zones”.

Fair-use beperkingen

De toepassingsvoorwaarden van de onbeperkte bundels gelden binnen de volgende beperkingen:

  • De gebruiker belt in de loop van de maand niet naar meer dan 150 verschillende nummers.
  • De gebruiker belt in de loop van de maand niet langer dan 40 uur.
  • De gebruiker verstuurt in de loop van de maand niet meer dan 1000 sms’en en hij verstuurt sms’en niet naar meer dan 50 verschillende ontvangers.
  • Permanente oproepdoorschakeling is niet inbegrepen.

De oproepen van gebruikers die niet aan de hierboven vermelde voorwaarden voldoen, zullen per minuut gefactureerd worden volgens het geldende tarief. Win behoudt zich het recht voor om deze minuten met terugwerkende kracht te factureren en voor deze accounts het onbeperkt gebruik onmiddellijk op te schorten indien de bovenstaande voorwaarden niet worden nageleefd, bij frauduleus gebruik of als het gebruik niet dat van een voorzichtig en redelijk persoon is.

Welke veiligheidsmechanismen voor Data Roaming?

Om u te beschermen is het gebruik van DATA Roaming beperkt en ontvangt de gebruiker van een mobiel account waarschuwingen via sms. Een eerste sms wordt verstuurd bij een verbruik buiten DATA-bundel van € 40. Vervolgens wordt een tweede sms verstuurd bij € 50, waarna de DATA Roaming onmiddellijk wordt geblokkeerd. In deze sms krijgt de gebruiker het voorstel om zelf zijn DATA te deblokkeren door via sms “ROAMING” te versturen naar 8624. Bij een DATA-verbruik van € 200 buiten de bundel wordt een 3e sms verstuurd en wordt de roaming opnieuw geblokkeerd. Alleen een Win-beheerder kan de DATA Roaming van de lijn dan deblokkeren. De andere diensten worden niet geblokkeerd, ze blijven functioneren.

Dit is de tekst van de sms-waarschuwingen bij overschrijding van de DATA-bundel:

SMS €40 DATA ROAMING: “Beste klant, u hebt € 40 aan dataverbruik vanuit het buitenland bereikt. Bij € 50 wordt deze dienst geblokkeerd.”

SMS €50 DATA ROAMING: “Beste klant, u hebt € 50 aan dataverbruik vanuit het buitenland bereikt. Deze dienst is vanaf nu geblokkeerd. Verstuur “ROAMING” naar 8624 om te deblokkeren.”

SMS €200 DATA ROAMING: “Beste klant, u hebt € 200 aan DATA-verbruik buiten bundel in het buitenland bereikt. Deze dienst is nu uitgeschakeld om extra kosten te vermijden.”

De vermelde bedragen dienen slechts ter informatie, om u te beschermen tegen eventueel overmatig verbruik. Hou er rekening mee dat deze bedragen zijn berekend op basis van aanbevolen wederverkooptarieven en slechts bij benadering zijn.

Welke veiligheidsmechanismen voor oproepen buiten de bundel?

Om u te beschermen worden oproepen buiten de bundel beperkt en ontvangt de gebruiker van een mobiel account waarschuwingen via sms. Een eerste sms wordt verstuurd bij een verbruik buiten de VOICE-bundel van € 50. Vervolgens wordt een tweede sms verstuurd bij € 120, waarna de oproepen buiten de bundel onmiddellijk worden geblokkeerd. Alleen een Win-beheerder kan de oproepen buiten de bundel van dit account dan deblokkeren. De andere diensten worden niet geblokkeerd, ze blijven functioneren.

Dit is de tekst van de sms-waarschuwingen bij overschrijding van de VOICE-bundel:

SMS €50 VOICE BUITEN BUNDEL: “Beste klant, u hebt ongeveer € 50 aan telefoonoproepen buiten uw bundel bereikt. Bij € 120 wordt deze dienst geblokkeerd.”

SMS €120 VOICE BUITEN BUNDEL: “Beste klant, u hebt ongeveer € 120 aan telefoonoproepen buiten uw bundel bereikt. Deze dienst is vanaf nu geblokkeerd.”

De vermelde bedragen dienen slechts ter informatie, om u te beschermen tegen eventueel overmatig verbruik. Hou er rekening mee dat deze bedragen zijn berekend op basis van aanbevolen wederverkooptarieven en slechts bij benadering zijn.

Hoeveel bedragen de verschillende limieten van de bundels?

FORFAITS

TYPE

BLOKKERINGSLIMIET

Onbeperkt forfait - Data 2 GB

Data Europa

2 GB

Onbeperkt forfait - Data 7 GB

Data Europa

7 GB

Onbeperkt forfait - Data 20 GB

Data Europa

20 GB

Onbeperkt forfait - Data 50 GB

Data Europa

50 GB

Onbeperkt forfait - Data 100 GB

Data Europa

100 GB

Elk forfait

SMS + MMS

2.000 eenheden

Elk forfait

Data buiten Europa

€50/€200

Elk forfait

Internationale oproepen

€50/€120


Hoe verloopt mobiele portabiliteit?

Bij portering wordt geen datum van voltooiing gegeven.

Wanneer de portabiliteitverschaffer de overdracht heeft aanvaard, wordt deze binnen een uur afgerond, behalve bij “virtual porting*”, waarbij dit na middernacht gebeurt.

Men dient rekening te houden met een onderbreking van 15 tot 45 minuten tussen het deactiveren van de oude kaart en het activeren van de nieuwe.

* “Virtual porting” is de overdracht van een operator die reeds Proximus gebruikt, naar Win.

“Virtual porting” wordt na middernacht voltooid en de 4G/VOLTE-diensten en andere opties (bijvoorbeeld internationale) worden onmiddellijk geactiveerd.

Als ik mijn mobiele bundel wijzig, vanaf wanneer gaat deze wijziging dan in?

De wijziging wordt van kracht op de 1e van de maand die volgt op de wijziging.

Is het mogelijk om speciale (premium) nummers te bellen en welke nummers zijn geblokkeerd op uw mobiele netwerk?

Neen, alle Belgische en internationale speciale (premium) nummers zijn geblokkeerd om fraude te voorkomen. De volgende Belgische nummers zijn geblokkeerd op uw mobiel netwerk:

Soort dienst: algemene diensten, informatieve content, spelletjes, logo’s, adult content, microbetalingen

Sms en mms: 2xxx, 3xxx, 4xxx (uitgezonderd SMS-parkeren en De Lijn), 5xxx, 6xxx, 7xxx, 9xxx

Voice: 090x xx xx / 070x xx xx

Internet: te betalen internetcontent (online winkelen, enz.)

Welke mobiele zones?

Zone 1: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Republiek Tsjechië, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden

Zone 2: Canada, China, Guernsey, Hongkong, Eiland Man, India, Israël, Japan, Jersey, Liechtenstein, Servië, Singapore, Taiwan, Turkije, Verenigde Staten, Zwitserland

Zone 3: Afghanistan, Aland-eilanden (Finland), Anguilla, Antigua en Barbuda, Australië, Azerbeidzjan, Bahrein, Bangladesh, Barbados, Benin, Brazilië, Burundi, Centraal-Afrikaanse Republiek, Chili, Congo (Brazzaville), Congo (Kinshasa), Costa Rica, Dominica, Egypte, Faeroëreilanden, Filipijnen, Frans-Guyana, Gabon, Ghana, Gibraltar, Guadeloupe (Franse Antillen), Guam, Guatemala, Guinee-Bissau, Haïti, Indonesië, Ivoorkust, Kaaimaneilanden, Kameroen, Kenia, Maleisië, Marokko, Martinique (Franse antillen), Mayotte, Mexico, Montenegro, Nieuw-Zeeland, Niger, Nigeria, Oeganda, Panama, Puerto Rico, Réunion (Franse Antillen), Rusland, Rwanda, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Saint-Barthélémy (Franse Antillen), Saint-Martin (Franse Antillen), Saipan, Sierra Leone, Sri Lanka, Swaziland, Tadjikistan, Tanzania, Thailand, Togo, Tsjaad, Turks- en Caicoseilanden, Wit-Rusland, Zambia, Zuid-Afrika, Zuid-Korea

Zone 4: Albanië, Argentinië, Armenië, Bosnië en Herzegovina, Botswana, Cambodja, Colombia, Ecuador, El Salvador, Honduras, Jordanië, Kazachstan, Koeweit, Kosovo, Malawi, Mauritanië, Moldavië, Noord-Macedonië, Oekraïne, Oezbekistan, Pakistan, Peru, Qatar, Saoudi-Arabië, Senegal, Soedan, Trinidad en Tobago, Uruguay, Vietnam.

Zone 5: Algerije, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Angola, Aruba, Bahama’s, Belize, Bermuda, Bhutan, Bolivia, Bonaire, Brunei, Caribisch-Nederland, Comoren, Cook, Cuba, Curaçao (Nederlandse Antillen), Diego Garcia, Djibouti, Equatoriaal-Guinea, Eritrea, Ethiopië, Falklandeilanden, Fidji, Frans-Polynesië, Gambia, Georgië, Grenada, Groenland, Guinee, Irak, Iran, Jamaica, Jemen, Kaapverdië, Kirgizië, Laos, Lesotho, Libanon, Liberia, Libië, Macao, Madagascar, Malediven, Mali, Marshalleilanden, Montserrat, Mozambique, Myanmar, Namibië, Nauru, Nepal, Nicaragua, Nieuw-Caledonië, Noordelijke Marianen, Noord-Korea, Oman, Oost-Timor, Palau, Palestina, Papoea-Nieuw-Guinea, Paraguay, Saint-Pierre en Miquelon, Salomoneilanden, San Marino, Sao Tomé en Principe, Seychellen, Sint-Helena, Ascension en Tristan da Cunha, Suriname, Syria, Tokelau, Tunesië, Turkmenistan, Tuvalu, Vanuatu, Venezuela, Verenigde Arabische Emiraten, Wallis en Futuna, West-Samoa

Zone 6: Antarctica, Burkina Faso, Cruiseschepen en ferry’s, Emsat, Globalstar, Guyana, In Flight Coverage, Inmarsat, Internationale netwerken, Iridium, Maritime Communications Partner, Micronesië, Mongolië, Niue, Norfolk, Satelliet, Somalië, Tonga, Zimbabwe

Sms-waarschuwingen voor mobiel gebruik DATA EUROPE

Als een gebruiker 80% en 100% van zijn mobiel DATA-verbruik bereikt dat in zijn bundel is inbegrepen (vanuit Europa/Zone 1, inclusief België), dan ontvangt hij de volgende sms-waarschuwingen: "Beste klant, u hebt 80% verbruikt van de DATA die in uw bundel zijn inbegrepen. Bij 100% wordt de dienst geblokkeerd." - "Beste klant, u hebt 100% verbruikt van de DATA die in uw bundel zijn inbegrepen. Deze dienst is nu geblokkeerd."


Mijn functies

Hoe toegang krijgen tot de voicemail?

  • Bel 1919 in België
  • Bel +32 473 15 1919 vanuit het buitenland

Hoe de berichtendienst activeren/deactiveren?

Het is niet mogelijk om de berichtendienst zelf te activeren of te deactiveren, maar u kunt uw verzoek per e-mail sturen naar business@staff.win.be

Welke APN’s kunnen worden geconfigureerd?

APN Internet :

  • Naam: Proximus Internet
  • APN: internet.proximus.be
  • Proxy: LEEG
  • Poort: LEEG
  • Gebruikersnaam: LEEG
  • Wachtwoord: LEEG
  • Server: LEEG
  • MMSC: LEEG
  • MCC: 206
  • MNC: 01
  • Authenticatietype: Geen
  • APN-type*: default, supl
  • Protocol: IPV4

APN MMS:

  • Naam: Proximus MMS
  • APN: event.proximus.be
  • Proxy: LEEG
  • Poort: LEEG
  • Gebruikersnaam: mms
  • Wachtwoord: mms
  • Server: VIDE
  • MMSC: http://mmsc.proximus.be/mms
  • MMS Proxy: 10.55.14.75
  • MMS Poort: 8080
  • MCC: 206
  • MNC: 01
  • Authenticatietype: PAP
  • APN-type: mms

Hoe oproepdoorschakeling programmeren en hoe de omschakeltijden bepalen?

Programmeercodes voor doorschakeling:

Doorschakelen indien geen antwoord: 61

Doorschakelen indien niet bereikbaar: 62

Doorschakelen indien bezet: 67

Onvoorwaardelijk doorschakelen: 21

Formaat: **(CODE)*+(Nummer)#

Voorbeeld: **61*+3247123456#

Om de doorschakelingsvertraging in te stellen (5s/10s/15s/20s/25s/30s):

Formaat: **(CODE)*+(Nummer)**(termijn)#

Voorbeeld: **61*+3247123456**5#

Let op: Als u alleen maar wilt doorschakelen naar voicemail, voer dan altijd het volgende in:

**61*+32475181851#

Om de doorschakelingsvertraging voor voicemail in te stellen: **61*+32475181851**(vertraging)#

Wat is VoWIFI? Kan ik bellen via VoWIFI?

VoWIFI (Voice over WiFi) is een functie om via het wifi-netwerk gesprekken te voeren en sms’en te verzenden en te ontvangen. Deze mogelijkheid wordt vooral gebruikt in gebieden met onvoldoende of geen dekking van het mobiel netwerk (3G, 4G, 5G).

VoWIFI gebruiken is heel eenvoudig. Zodra u de functie op uw mobiel toestel hebt ingeschakeld, kunt u zonder extra kosten bellen via het wifi-netwerk.

Wat is VoLTE? Kan ik bellen via VoLTE?

VoLTE (Voice over LTE) is een technologie om rechtstreeks via het 4G-datanetwerk van uw mobiele operator te bellen en opgebeld te worden. De VoLTE-technologie biedt u een betere gesprekskwaliteit, met geoptimaliseerd en vloeiend geluid, terwijl u tijdens uw gesprekken over de 4G-snelheid beschikt.

Als u over een compatibele smartphone beschikt, biedt Win u de mogelijkheid om telefoongesprekken te voeren via het 4G-netwerk, om de geluidskwaliteit en het mobiele bereik te verbeteren.

Waar komen de internationale sms’jes vandaan die door uw iPhone worden verstuurd?

Deze sms’jes zijn afkomstig van twee apps die standaard in de iPhone aanwezig zijn: iMessages en Facetime. Blijkbaar dient u voor het activeren van deze diensten te betalen (zodra u de configuratie ervan wijzigt) door een sms’je naar Engeland (+44…) te sturen om uw telefoonnummer te koppelen aan uw Apple account of om te verifiëren dat u het bent.

Activeren/deactiveren van tweede oproep en in de wacht zetten

De functies tweede oproep en een oproep in de wacht zetten zijn standaard geactiveerd. Het is mogelijk om ze (alleen beide functies samen) te deactiveren door een verzoek te sturen naar business@staff.win.be

Hoe iMessage en Facetime activeren?

Zijn iMessage en Facetime nog niet actief? Geen paniek!

Wanneer u de simkaart verwisselt, stuurt uw iPhone een sms naar het buitenland om deze functies opnieuw te activeren.

U dient eerst toestemming te geven om naar het buitenland te bellen en dan wachten tot de status van uw mobiele lijn actief wordt om dit operationeel te maken!

Hoe werken Sms-parkeren en De Lijn ?

  • Om voor uw parkeerplaats te betalen via 4411

Om uw parkeersessie te starten stuurt u een sms naar 4411. In het sms’je vermeldt u de code van de parkeerzone op de parkeermeter, gevolgd door een spatie en het nummer op de nummerplaat van uw voertuig.

Voorbeeld: SGG1 XXXXXXX

Om uw parkeersessie te stoppen stuurt u een sms’je met de letter Q naar 4411.

Gebruikers betalen uitsluitend voor de reële duur van hun parkeersessie en kunnen op elk ogenblik en vanop afstand hun parkeersessie starten of stoppen.

  • Om voor uw ticket van De Lijn te betalen via 4884

Om 1 ticket - 1 traject te kopen, stuurt u een sms met de letters DL naar 4884.

Om 1 ticket - 1 dag te kopen, stuurt u een sms met de letters DLD naar 4884.

Sms-waarschuwingen in verband met Sms-parkeren en De Lijn

Wanneer een gebruiker € 20 aan wekelijks verbruik bereikt, ontvangt hij een eerste waarschuwing.

  • "Beste klant, u hebt deze week ongeveer 20 EUR verbruik aan premium-sms’jes bereikt. Bij 40 EUR wordt deze dienst geblokkeerd.”

De dienst wordt geblokkeerd bij € 40, maar de gebruiker kan zijn account deblokkeren door het sms’je MPAY te versturen naar 8624.

  • "Beste klant, u hebt deze week ongeveer 40 EUR verbruik aan premium-sms’jes bereikt. Deze dienst is nu geblokkeerd. Verstuur “MPAY” naar 8624 om te deblokkeren.”

Opmerking: het is mogelijk dat de gebruiker geen bestelling kan plaatsen als zijn resterende krediet onvoldoende is voor deze transactie.

In dat geval kan hij de sms MPAY om te deblokkeren versturen, ook al heeft hij niet de sms-waarschuwing ontvangen.

Na zijn verzoek om te heractiveren ontvangt de gebruiker het volgende sms’je:

  • "Beste klant, het verzoek om de dienst MPAY te heractiveren is correct ontvangen.”

Bij € 60 wordt de gebruiker geblokkeerd en ontvangt hij het volgende sms’je:

  • “Beste klant, u hebt deze week ongeveer 60 EUR verbruik aan premium sms’jes bereikt. Deze dienst is nu geblokkeerd.”


Wat doet u als u er niet in slaagt om uw parkeersessie of uw De Lijn ticket te betalen?

Als u er niet langer in slaagt om te betalen, bent u misschien geblokkeerd.

Verstuur in dat geval MPAY naar 5624. Blijgt u geblokkeerd? Dan hebt u op één week meer dan € 60 verbruikt.

Opmerking: wanneer u van operator verandert, is het mogelijk dat de functie de eerste keer niet werkt.

U kunt dan dit type melding ontvangen:

“Geweigerd – uw sessie kon niet worden gestart. Neem voor meer info contact op met onze helpdesk op +32 78 05 44 11. GRATIS SMS"

Vorm dit nummer en het nodige wordt gedaan. Daarna zult u dit probleem niet meer ondervinden.