Win en Unify lanceren hun Cloud Telephony-oplossing

Share this news

Win verruimt zijn Cloud-aanbod met de lancering van de Cloud Telephony-service. Met deze oplossing krijgt men toegang tot vele communicatietools zoals video, telefonie en mails, en dit vanaf eender welke terminal (pc, laptop, smartphone, tablet). De ondernemingen hebben geen fysieke infrastructuur nodig om dit te ondersteunen: het is beschikbaar in de privé-Cloud van Win.

Met de opkomst van nieuwe werkmethodes (mobiliteit, verspreide teams, telewerk, gebruik van persoonlijke toestellen voor professionele doeleinden – BYOD – enz.) moeten organisaties hun medewerkers laten beschikken over technologieën waarmee ze op elk moment verbonden blijven en kunnen samenwerken. Met Cloud Telephony krijgen de gebruikers toegang tot een platform van professionele collaboratieve tools, ongeacht of ze op kantoor of onderweg zijn.

De Cloud Telephony–oplossing wordt gehost in de Cloud en volledig beheerd en beveiligd vanuit het WDC (Wallonie Data Center). Ze steunt op de Unify-technologie (vroeger Siemens Enterprise Communications) en is bedoeld voor ondernemingen en organisaties die minstens 10 gebruikers tellen.

Ieder zijn profiel!

De Cloud Telephony-oplossing – van klassieke communicatiediensten tot de meest innoverende professionele samenwerkingstools – uit zich in de vorm van drie gebruikersprofielen: Communicate, Connect en Collaborate (cf. www.cloudtelephony.be). 

Deze profielen beantwoorden aan de nieuwe behoeften van de werknemers in een onderneming: "Wij hebben onze portefeuille aan communicatiediensten ontwikkeld na twee jaar analyse van de gebruikersbehoeften, en dit in nauwe samenwerking met frog, een van de belangrijkste consultancybureaus ter wereld voor productinnovatie", zegt Arnaud Spirlet, Managing Director, Unify BeLux.

Een aanbod dat beschikbaar is vanuit een privé-Cloud

Nu ondernemingen en hun IT-afdelingen af te rekenen hebben met belangrijke budgetbeperkingen, biedt de Cloud meerdere voordelen: de contracten zijn maandelijks; de gebruiker betaalt enkel wat hij gebruikt (pay-as-you-use als principe) en de oplossing evolueert zonder dat bijkomende investeringen worden gedaan in nieuw materiaal.

Dit model komt tegemoet aan een groeiende vraag van de markt: "Gezien de vele voordelen van de Cloud heeft één onderneming op drie redenen om te kiezen voor een gevirtualiseerde oplossing voor haar telefonie. Voor de complexere behoeften blijven wij de oplossing bij de klant integreren", verduidelijkt Philippe Naelten, CEO en gedelegeerd bestuurder van Win.

Win biedt een hele waaier ICT-diensten die alle behoeften van de organisaties dekken: connectiviteit, beveiliging, de uitrol van lokale netwerken, telefonie, mobiliteit evenals – via WDC - een hele reeks Cloud-services (beveiliging, telefonie, hosting enz.).

 

Back to news